در ششمین روز از ایام فاطمیه در اهالی محله باغ نو و مسجد فاطمیه سانیج از مقام معنوی عالم منطقه خود تجلیل نمودند

یزدفردا:طی مراسم بزرگداشتی که با حضور اهالی منطقه برگزار شد ، از مقام معنوی حجت الاسلام و المسلمین رستگاری تجلیل بعمل آمد.
به گزارش خبرنگار یزد فردا در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد دعایی از خطبای مشهور استان ضمن بر شمردن فضایل علم و عالم اظهار داشت:« بنا به روایت مشهور« العلماء ورثه الانبیاء» روحانیت طبقه فاضله جمعیت و همکار پیامبران است و قدر و منزلت روحانیت نیز همان قدر و منزلت پیامبران الهی است».
دعایی در ادامه فقدان و رحلت این عالم بزرگوار را ثلمه ای عظیم برای منطقه سانیج و توابع برشمرد و ضمن بیان خاطراتی از حجت الاسلام والمسلمین رستگاری اظهار داشت :« من یادم هست که ایشان در مدرسه خان یزد درس می خواند و آن وقتها هم که مثل زمان فعلی نبود که امکانات زیاد و در دسترس باشد ، به همین دلیل ایشان و سایر طلبه های آن زمان سختی های فراوانی کشیدند تا مذهب و دین را ترویج نمایند».
ایشان سپس با نام بردن از ذاکرین بنام یزدی و غیر یزدی چون آخوند ملاحسن یزدی ، نظام رشتی ، سید حسن عربی خوان و تنی چند روحانیون و ذاکرین دیگر اضافه کرد:« روضه خوانی و ذکر مصیبت برای حضرت سید الشهداء (ع) افتخار ربزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود و هر کس دارد باید قدردان و شکر گزار این نعمت باشد».
در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین مدیح روحانی قدیمی و مشهور سانیج ضمن اشاره به سلسله نسب و شجره نامه خاندان سادات طباطبایی های فراشاه اظهار داشت :« برخی از این سادات بنا به دعوت مردم سانیج و توابع به این مناطق آمدند و در راه جدشان به تبلیغ و ترویج مذهب پرداختند و بر اساس روایتی مشهور نظر کردن بصورت سادات عبادت است که در همین مجلس از اهالی منطقه بخاطر تجلیل این عالم بزرگوار سپاسگزاری و قدردانی می نمایم».

شایان ذکرست مسجد فاطمیه سانیج یکی از مساجد مهم منطقه بوده که در ایام محرم و صفر و مخصوص ایام فاطمیه شاهد عزاداری باشکوه اهالی می باشدوسال گذشته نیز به همت هیأت امناء در این مسجد بزرگداشتی به مناسبت در گذشت پدر شهید جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان که اصالتا اهل سانیج می باشند برگزار گردید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا